Kampania promocyjna karpia – Zdrów jak ryba
Kategorie w których występuje projekt:
Finansowy Instrument Sterowania Rybołówstwem / Sektorowy Program Operacyjny Rybołówstwo i Przetwórstwo Ryb • Polska • Produkt lokalny
koszt projektu
154 582 PLN
cel
Głównymi celami kampanii promocyjnej były:
- bezpośrednia promocja karpia i produktów z karpia jako zdrowej i ekologicznej żywności wśród lokalnej społeczności oraz turystów w Brodnicy
- promocja tradycyjnych oraz nowatorskich produktów z karpia
- promocja ryb i karpia poprzez konkursy wiedzy o karpiu
- promocja ryb i karpia poprzez plener plastyczny dla dzieci ze szkół podstawowych oraz wystawę fotografii ukazującej urok przyrody stawowej
- promocja konsumpcji ryb, w tym karpia poprzez seminarium promocyjne dotyczące racjonalnego i zdrowego odżywiania człowieka
- kreacja pozytywnych skojarzeń z karpiem w wyniku rozdawania gadżetów promocyjnych (kolorowych ulotek, plakatów i folderów)
- promocja karpia poprzez rozdawanie książek i filmu na DVD
- promocja karpia poprzez panel kulinarny Macieja Kuronia
- zbadanie preferencji konsumentów w stosunku do produktów z karpia – badania ankietowe
realizator
Gmina Miasta Brodnicy
odbiorcy
mieszkańcy Brodnicy oraz turyści ją odwiedzający
rezultaty
W ramach projektu przeprowadzono kampanię promocyjną karpia, na którą składały się następujące elementy:
- akcja degustacyjna produktów z karpia – rozdano 8 tys. porcji karpia smażonego i wędzonego
- dystrybucja gadżetów promocyjnych – rozdano 2 tys. kolorowych ulotek oraz po 1 tys.: plakatów, folderów, płyt DVD z filmem o karpiu, ilustrowanych książek dla dzieci nt. karpia
- konkurs wiedzy o karpiu i plener plastyczny „Karp i jego środowisko”
- seminarium promocyjne z panelem dietetyczno-kulinarnym, w ramach którego prelekcję wygłosił dietetyk i doradca kulinarno-żywieniowy oraz osoby z branży rybackiej
- plenerowa wystawa fotograficzna pokazująca hodowlę karpia
- pokaz kulinarny potraw z karpia przygotowany przez Macieja Kuronia
- badania ankietowe dotyczące preferencji konsumentów odnośnie karpia – na próbie 300 osób
rezultaty społeczne
Zorganizowanej lokalnej kampanii promocyjnej karpia przyczyniło się do wzrostu świadomości dotyczącej wartości żywieniowej karpia i produktów przygotowywanych na jego bazie.
Przeprowadzone badania ankietowe dostarczyły wiedzy na temat preferencji żywieniowych dotyczących ryb i produktów z nich, a zwłaszcza karpia.
źródła finansowania
Całość środków z Sektorowego Programu Operacyjnego Rybołówstwo i Przetwórstwo Ryb. Priorytet 4 Inne działania. Działanie 4.3.1 Kampanie promocyjne produktów rybnych
dodane przez
DFE
adres
Gmina Miasta Brodnicy
ul. Kamionka 23
87-300 Brodnica